Taşımacılık sektöründe A'dan Z'ye tüm profesyonel hizmetlerimiz ile fark yaratıyoruz ve her türlü taşınma işlerinizde çözüm ortağınız olmaya devam ediyoruz.
 

Teklif İsteyin - Ücretsiz Keşif Talebinde Bulunun          Bizi Hemen Arayın - (0532) 541 83 83

Evden Eve Nakliyat Sözleşmesi Nedir?

Profesyonel iş hayatının olmazsa olmazı iş yükümlülüğü ile ilişkili olan her iki tarafın da kendini yasal çerçevede koruma altına almasıdır. Evden eve nakliyat konusundaki birçok makalemizde de belirttiğimiz gibi önemli olan evden eve taşımacılık firması ve müşteri adayının tüm bilgileri birbiriyle netlik içinde paylaşımı ve olası riskleri önlemek için ayrıntılarıyla tüm koşulların baştan ortaya konulmasıdır.  

İşte tam da bu nedenlerle, taşınma işlemleri öncesinde eşyası taşınacak kişi ile taşıma işlemini gerçekleştirecek firma arasında nakliye sırasında herhangi bir problem yaşanmaması için bir  sözleşme hazırlanır. Aynı zamanda bu sözleşme olabilecek ihtilafların çözümlenmesinde de yardımcı bir unsur olarak karşımıza çıkar.

Evden eve nakliyat firmalarının her biri kendi içeriğini ortaya koymak koşuluğuyla sözleşme maddeleri genel olarak müşteriyi koruyan ve ihtiyacına yanıt veren maddelerden oluşur. Bu maddeler her bir evden eve taşımacılık firmasında küçük değişiklikler gösterir.
Cihan Trans Evden Eve Nakliyat olarak, sözleşmelerimizde maddeler halinde standarta yakın bir nakliye anlaşması sunmayı daha tutarlı buluyoruz.

Unutmamak gerekir ki evden eve nakliyat sözleşmelerinde amaç, nakliye firması ile müşteri arasında sözleşmenin ne amaçla yapıldığının anlatmaktır. Bu demek oluyor ki sözleşmeler, üzerinde karşılıklı anlaşmaya varılan işbirliğinin bir özetidir.
Birçok sözleşmede olduğu gibi nakliye sözleşmelerinde de taşıma işlemini yapacak olan firma bilgileri ile eşyası taşınacak olan müşterinin gerekli tüm bilgileri yer alır. Bilgiler bölümde; evden eve nakliyat şirketinin adı, adresi, iletişim bilgileri, eşya sahibinin adı, soyadı, eşyalarının alınacağı ve bırakılacağı adres bilgileri olmazsa olmazdır elbette.

Bunların yanı sıra genel maddeler bölümü sözleşmelerde dikkati çeker. Bu bölümde, genel olarak evden eve taşımacılık şirketinin nakliye sırasında yapması gerekenler, taahüt ettikleri ve sorumlulukları yer alır. Müşteriler tarafından iyice okunması gereken bu bölüm, müşteri tarafından kabul edildikten sonra nakliyat firmasını bağlayıcıdır.

Ayrıca eşyası taşınacak müşterinin de hakları genel bölümde yer almalıdır. Eşyaların tam ve hatasız bir şekilde paketlenmesi ve taşınacağı yere ulaştırılması sorumluluğu, taşıma işlemini gerçekleştiren firmaya aittir. Bu da sözleşmenin genel maddeler bölümünde beyan edilir. Olası sorunlarda bu maddeye başvurarak müşteriler, haklarını yasal olarak arayacaklardır.

Eşyaların demontaj ve montaj işlemlerinin yapılması da bu bölümde belirtilir. Bazı firmaların sözleşmelerinde bu bölüm yer almayabilir. Ya da belirli bir şarta bağlı olarak gerçekleşebilir. Karşılıklı görüşmelerde belirlenecektir.

Her ne kadar eşyaların tam ve eksiksiz olarak taşınacağı yere ulaştırılması genel maddeler bölümünde yer alsa da, eğer paketleme işlemini müşteri gerçekleştirmişse firma kısmen sorumluluk almış olur. Yani müşteri paketlediği eşyaları tam ve eksiksiz olarak firma personeline teslim etmek zorundadır.

Bu bölümde ayrıca firmadan kaynaklanan bir gecikme durumunda, daha önceden belirlenen taşıma bedeli üzerinden belirlenen yüzde ile indirim yapılacağı da belirtilir. Aslında bu bir tür gecikme indirim bedelidir.

Nakliye firması ile müşteri arasında eğer bir “cayma” durumu olacaksa sözleşmenin bu bölümünde belirtilir. Genellikle taşınma tarihine kadar ki 3 gün süre içerisinde taraflar cayma hakkına sahiptirler.

Birçok nakliye firması eşyaları sigortalı olarak taşır. Anlaşmalı olunan sigorta firmaları, taşınma sırasında meydana gelebilecek zararları belli şartlar altında karşılar. Genellikle 15.000 (Onbeşbin) TL’ye kadar olan miktar tavan sınırdır.

Evden eve nakliyat sözleşmelerinde taşıma bedeli ve ödeme şartları da yer alır. Eğer fiyata KDV dahilse sözleşmede belirtilir. Daha önceden müşteri tarafındanbir ön ödeme yapıldıysa da bu bölümde yer alır.
Diğer hususlar kısmına gelince... Sözleşmenin bu kısmında eşyaların hangi araç ile taşınacağı,  eğer firma eşyalar farklı bir araç ile taşıyacaksa bu durumu müşteriye önceden bildirmesi gerektiği, sözleşmenin fesih  koşulları belirtilir.

Sözleşmede, “taşınma sırasında hasar oluşması halinde bu durum tutanakla kayıt altına alınır” ibaresi yer alır” ibaresinin olmasına dikkat edilmelidir.

Evden eve nakliyatta taşınma işlemi tamamlandıktan sonra sözleşme kendiliğinden sona erer. Eğer firma adresten ayrıldıktan sonra hasar oluşumu ile ilgili müşteri tarafından herhangi bir şikayet olursa bu şikayet geçersiz sayılır. Bu durum sözleşmenin bu bölümünde ayrıntılı bir şekilde yer alır.

HİZMETLERİMİZ DETAYLI HAKKINDA BİLGİ ALIN...

Hizmetlerimiz hakkında bilgi almak veya görüş ve önerilerinizi bildirmek için müşteri hizmetlerimize 444 7 503 den ulaşabilirsiniz.


Cemalbey Cad. No:3 Maltepe/İSTANBUL

☎ 0532 541 83 83  ☎ 444 7 503  ☎ 0212 211 61 66  ☎ 0216 371 76 05

Whatsapp
Hemen Ara